Kona N -mallin maailmanensiesittelyn yhteydessä 27.4.2021 Hyundai esitteli myös N-brändin uuden sloganin Never just drive. N-brändin tehtävänä on ylittää suorituskyvyn rajat turvallisesti, ja kertoa kuljettajille, kuinka hauskaa ajaminen voi olla. Uusi slogan tiivistää N-ajattelutavan ja -hengen hyvin yhteen: ”Tee enemmän kuin vain ajat. Nauti jokaisesta sekunnista”.
N-brändin tulevaisuus tuo lisää kiinnostavia uusia aluevaltauksia, sillä Hyundai Motor aikoo viedä menestyksekkään tuotemerkkinsä myös sähkö- ja vetyautojen maailmaan. Tekniikat ovat jo saatavilla ‒ Hyundain sähköautoille suunniteltu E-GMP-alustarakenne tarjoaa siihen joustavasti mahdollisuuksia. Vetykäyttöisen urheiluauton konseptin Hyundai esitteli jo vuonna 2015 N 2025 Vision Gran Turismo -polttokennokonseptiautossaan.
Vuoden 2013 jälkeen N-brändi on rakentanut voittavan tuotteen sekä N-sarjan tuotantoautomallistoon että tehdas- ja asiakastasoilla rallin MM- ja vakioautojen TCR-sarjoihin. Yhdessä Hyundai Motorsportin kanssa N-tuotemerkki on kerännyt ykköstiloja ja mestaruuksia useissa sarjoissa. Hyundai haluaakin sitoutua vahvasti myös suorituskykyisiin, tulevaisuuden moottoriurheiluun suunniteltuihin, sähköisiin kilpa-autoihin.
Kaikki suorituskykyiset N-mallit ovat Namyangissa sijaitsevan Hyundain tutkimus- ja kehityskeskuksessa työhönsä intohimoisesti suhtautuvien asiantuntijoiden ja insinöörien suunnittelemia. N-sarjan autojen kehitystyö ja perusteellinen testaus suoritetaan Saksan Nürburgringillä, joka on yksi maailman vaativimmista kilparadoista. Tämän huolellisen prosessin avulla N-tekniikka on hienosäädetty tuotantoon. Tuotemerkin N-symboli onkin saanut nimensä Namyangista ja Nürburgringistä.
Hyundai Motor kasvattaa N- ja N Line-mallisarjaansa 18 uudella automallilla vuoteen 2022 mennessä. Kaikkien autoharrastajien tarpeiden täyttämiseksi uusia N- ja N Line -malleja aiotaan esitellä jokaisessa kokoluokassa ja myyntisegmentissä.
Lisätietoja: Iisalmen Autosompa, Seppo Heiskanen puh. 0500 473 083.