Iisalmen Autosompa Oy on lopettanut toimintansa. Jatkossa Teitä palvelee vannetukku.fi Oy rengas, vanne, sähköajoneuvo, aurinkoenergia ja korjaamokone asioissa.

Täysin uusi Hyundai BAYON kurvaa kaupunkeihin ja kylille

Täysin uusi Hyundai Bayon on kompakti B-segmentin crossover, joka on suunniteltu erityisesti Euroopan markkinoille. Uutuus on 1 490 mm korkea, 1 775 mm leveä ja 4 180 mm pitkä. 2 580 mm:n akseliväliin saadaan tarjottua matkustajille väljän mukavat sisätilat. Maavaraa on 165 mm. Tavaratilaa Bayon tarjoaa voimalinjasta riippuen mukavat 411-321 l, takaistuin alastaitettuna 1 250 – 1 160 l.

Bayon on muotoilultaan uudenlainen ulostulo Hyundain SUV-valikoimassa. Se erottuu katseita keräävällä ulkonäöllään ja mittasuhteillaan. Se on myös Hyundain Sensuous Sportiness -muotoilukielen uusin ilmentymä.

Bayonin polttoainetalous on erinomainen ja sen CO2-päästöt ovat kilpailukykyiset päivitetyn Kappa-moottoriteknologian ansiosta.

Moottori- ja vaihteistovaihtoehtoina on tarjolla 1,2-litrainen 84-hevosvoimainen MPI-moottori viisivaihteisella käsivaihteistolla (5MT), 100-hevosvoimainen 1,0 litran T-GDI-moottori yhdistettynä joko 6-vaihteiseen käsivaihteistoon (6MT) tai 7-vaihteiseen automaattiseen kaksoiskytkinvaihteistoon sekä malliston huipulla 1,0 T-GDI -moottori 48 voltin kevythybridijärjestelmällä ja 7-vaihteisella automaattisella kaksoiskytkinvaihteistolla (7DCT). Moottori tarjoaa 120 hevosvoimaa tehoa.

Yksilitrainen T-GDI-moottori sekä 48 voltin kevythybridijärjestelmällä että ilman sitä tarjoaa kolme ajotilaa: Eco, Normal ja Sport. Ajotilat optimoivat moottorin ja ohjauksen vastetta ajo-olosuhteiden mukaan.

Bayonissa on myös Hyundain ainutlaatuinen jatkuvasti muuttuva venttiilinajoitusteknologia (Continuously Variable Valve Duration, CVVD), joka säätää moottorin venttiilien aukioloa ajotapojen ja -olosuhteiden pohjalta. Tämä paitsi parantaa moottorin suorituskykyä, myös taloudellisuutta, ja siten vähentää päästöjä ja polttoainekustannuksia.

Bayon on ensimmäinen Hyundain SUV, joka on varustettu Rev Matching -toiminnolla. Toiminto on tavallisesti vain Hyundain suorituskykyisimmissä autoissa. Rev Matching -toiminto sovittaa moottorin kierrosluvun sopivaksi pienemmälle vaihteelle vaihdettaessa, mikä tekee vaihteiden vaihtamisesta sujuvampaa ja urheilullisempaa. Toiminto on saatavilla kaikkiin ajotiloihin yksilitraisen T-GDI-moottorin kanssa, kun käytössä on 7DCT-automaattivaihteisto.

Lisätietoja: Iisalmen Autosompa, Seppo Heiskanen puh. 0500 473 083.